Náš nástroj pro správu vašeho oprávnění, které jste nám udělili, abychom mohli používat soubory cookie, je dočasně offline. Některé funkce vyžadující váš souhlas s používáním souborů cookie proto mohou chybět.
ELEKTROMOBILITA.

ELEKTRIFIKACE POHONU.
Elektrifikace hnacího ústrojí je mobilitou budoucnosti. Podívejme se na různé systémy MINI a seznamme se s některými používanými pojmy.

BATERIOVÉ ELEKTRICKÉ VOZY.

POHÁNĚNO LITHIEM.
Bateriové elektrické vozy (BEV) získávají energii pro jízdu z externích zdrojů a regenerativním brzděním. Nepotřebují žádný benzin nebo naftu a při jízdě neprodukují žádné emise.



POHÁNĚCÍ SOUSTAVA.
Vysokonapěťová lithium-iontová baterie (1) je uspořádána do tvaru písmene T a umístěna v podlaze vozidla. Těžiště je mnohem níže než u MINI se zážehovým motorem, což zvyšuje stabilitu a agilitu.
Jeden elektromotor (2) je umístěn vpředu a pohání přední kola. Generuje stejný výkon jako Cooper S se zážehovým 2litrovým motorem.
Převodovka a další integrované elektronické systémy (3) jsou u nového 3dveřového MINI Cooper SE umístěny vpředu pod kapotou. Nabíjecí port (4) se nachází vlevo vzadu.
MOTOR.
Dynamické a přitom komfortní. Kompaktní hnací soustava čistě elektrického MINI produkuje extrémně nízké vibrace a umožňuje proplouvat městem téměř neslyšně.
Rychlý a okamžitý výkon. Čistě elektrické MINI okamžitě poskytne maximální točivý moment a zajistí vzrušující agilitu, strhující zrychlení bez prodlevy, plynulý nástup točivého momentu nepřerušovaný změnami rychlostních stupňů a velmi rychlé reakce.
Ovládání jedním pedálem. Vůz můžete ovládat téměř výhradně jedním pedálem. Můžete zrychlit na požadovanou rychlost. A s každým uvolněním akcelerátoru či zpomalováním akumulátor dobíjet.


MINI Cooper SE Hatch :

MINI COOPER SE.
MINI V JEHO NEJVYSPĚLEJŠÍ PODOBĚ.
MINI Cooper SE Hatch :

PHEV – KOMBINUJE OBA ZDROJE ENERGIE.
Plug-in hybridní vozy (PHEV) kombinují elektrický a konvenční spalovací motor.
MINI Cooper SE Countryman All 4 nabízí výkon 220 k (162 kW). Nejnovější generace technologie baterií umožňuje čistě elektrický a bezemisní provoz. Elektřina se ideálně hodí do města, zatímco spalovací motor pro jízdu na delší vzdálenosti.
Automobil můžete pohodlně nabíjet z domácí zásuvky, v zaměstnání nebo na veřejné nabíjecí stanici.



KONSTRUKCE POHÁNĚCÍ SOUSTAVY.
Motor TwinPower Turbo umístěný pod přední kapotou (1) pohání přední kola, palivová nádrž se nachází vzadu (2).
V čistě elektrickém režimu má pohon zadních kol – elektromotor (3) je umístěn vzadu a pohání kola zadní nápravy.
Akumulátor a elektronické systémy se nacházejí pod zadními sedadly (4).
SYSTÉM POHONU VŠECH KOL ALL4.
MINI Cooper SE Countryman ALL4 může využívat svá hnací ústrojí samostatně nebo společně a vytvořit tak efektivní pohon všech kol. Elektromotor přenáší svůj výkon přímo na zadní kola, výkon zážehového motoru pohání přední kola. Využitím jejich kombinovaného výkonu k vytvoření pohonu všech čtyř kol přináší revoluční, elektricky zajištěný systém pohonu všech kol eALL4.
Pohon všech kol ALL4, který zajistí lepší trakci a agilitu, je k dispozici i za nepříznivého počasí, takže vy můžete rychle a přesně reagovat na měnící se podmínky a terén pod koly. Pokud je na mokré vozovce zjištěna ztráta trakce nebo prokluz kol, systém automaticky podle potřeby přerozdělí výkon mezi přední a zadní nápravou. To znamená, že točivý moment bude směřovat na nápravu s větší přilnavostí.
V kombinaci s funkcí elektronického rozdělovače brzdné síly zlepšuje řízení a pomáhá automobil udržet v požadovaném směru.


MINI Cooper SE ALL4 Countryman :


MINI Cooper SE ALL4 Countryman :
JÍZDNÍ REŽIM MAX EDRIVE.
Hybridní technologie MINI ve voze MINI Cooper SE Countryman ALL4 umožňuje flexibilní volbu provozního režimu, můžete si tak vybrat ten, který vám zrovna nejlépe vyhovuje. Pomocí přepínače na středové konzole lze zvolit jedno ze tří nastavení. Po nastartování se spustí režim AUTO eDrive a vaše MINI je poháněno čistě elektricky celkovým výkonem 72 kW.
V režimu MAX eDrive můžete zrychlovat až do rychlosti 125 km/h bez lokálně produkovaných emisí CO2 a bez jediné spotřebované kapky benzinu. Pokud chcete jet rychleji nebo zrychlit, po sešlápnutí plynového pedálu se zážehový motor automaticky nastartuje a poskytne dodatečný výkon. Pro sportovnější jízdu je pak okamžitě k dispozici celkový systémový výkon 162 kW, podpořený značným točivým momentem. MINI Cooper SE Countryman ALL4 zrychlí z nuly na 100 km/h za 6,8 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 196 km/h.

PRÁVĚ TEĎ NA CESTÁCH.
MINI Cooper SE ALL4 Countryman :

DALŠÍ KONCEPTY.
Po silnicích jezdí ještě další dva koncepty elektrické mobility.
MILD HYBRIDY.
Rekuperace kinetické energie získává zpět energii, která by se za normálních okolností ztratila při zpomalování, a znovu ji využívá pro zvýšení výkonu motoru. Tím zlepšuje hospodárnost.
Mild hybridní vozy nelze nabíjet z domácí zásuvky nebo z veřejné nabíječky.


PALIVOVÝ ČLÁNEK POHÁNĚNÝ VODÍKEM.
Automobily s vodíkovými palivovými články pohání elektromotor. Rozdíl je ale v tom, že tyto vozy si elektřinu vyrábějí samy. Na rozdíl od čistě elektrických nebo plug-in hybridních vozů tedy nepoužívají energii z vestavěné baterie. Vodíkové vozy mají na palubě vlastní úspornou elektrárnu – palivový článek.

UDRŽITELNOST.
Závazek k udržitelnosti je pro nás zásadní a je to jasně vidět na zavádění norem v oblasti posuzování vlivu vozů na životní prostředí v celém jejich životním cyklu. Vše začíná již u použitých zdrojů, spotřeby energie nebo míry recyklace. Naším cílem je také vytvoření udržitelných hodnotových řetězců s recyklovatelnými a obnovitelnými surovinami, do čehož patří i dodávky energie.
Nejde jen o hospodaření se zdroji, ale nyní se snažíme při zadávání zakázek u dodavatelů materiálů zjišťovat stopu CO2 a integrovat opatření v celém řetězci zaměřená na snižování emisí.
Naše cesta k ekologické a bezemisní budoucnosti se krok za krokem stává skutečností.


DOMA A NA CESTÁCH.
Potřebné „palivo“ můžete „natankovat“, kdykoli a kdekoli budete chtít.

DOJEZD.
JAK DOJET DÁLE.
