Náš nástroj pro správu Vašeho oprávnění, které jste nám udělili, abychom mohli používat soubory cookie, je dočasně offline. Některé funkce vyžadující Váš souhlas s používáním souborů cookie proto mohou chybět.
STEFANIE WURST
„MÝM PŘÁNÍM JE: VYTVOŘIT OPRAVDOVÝ ROZDÍL.“


Stefanie Wurst, v nedávném rozhovoru jste řekla, že pokud jde o udržitelnost, jsou pro zákazníky důležité zejména transparentnost a měřitelnost. Jen tak jsou schopni činit ekologicky uvědomělá rozhodnutí. Je to právě to, čeho chcete svojí prací dosáhnout?
Stefanie Wurst: Mým cílem je skutečně poznat a pochopit strategii udržitelnosti BMW Group, přispět k ní svým vlastním dílem a následně toto poselství předat dál, a to jak interně, tak i externě. Mým cílem je umožnit každému zaměstnanci naší organizace a naší dealerské sítě mluvit se zákazníky o této zásadní a složité problematice. Naším společným cílem musí být pomocí faktů přesvědčit zákazníky, že BMW Group je v oblasti udržitelnosti lídrem a sama přispívá k tomuto významnému společenskému tématu.
Existuje nějaký konkrétní důvod nebo spouštěč Vašeho zapojení do problematiky udržitelnosti? Jaký byl Váš osobní „Aha“ okamžik?
Stefanie Wurst: Přesně před 30 lety jsem psala diplomovou práci na téma „ekologicky orientovaný marketing“. Týkala se mimo jiného cirkulárního produktu, ačkoli termíny „cirkularita“ a „udržitelnost“ nebyly v té době běžné. Dospěla jsem v 80. letech, kdy v Německu vznikalo ekologické hnutí. V určitém okamžiku té doby mi došlo, že tato problematika je důležitá. Nedávným „Aha“ okamžikem pro mě skutečně bylo podepsání závazku udržitelnosti všemi nizozemskými dealery za přítomnosti Pietera Nota a Jean-Philippa Paraina. Tehdy mě napadlo: „WOW, tohle se opravdu děje. To, co dělám, má skutečně nějaký efekt!“
Úspěchy dosažené v Rotterdamu a jejich dopad na mnoho dalších velkých měst v Evropě jsou velmi zajímavé. Řekněme, že ve výtahu potkáte Olivera Zipse, předsedu představenstva BMW AG. Začnete mluvit o projektech a on se zeptá: „Jakou přímou podporu vám mohu poskytnout?“ Na odpověď máte jednu minutu. Co řeknete?
Stefanie Wurst: První cirkulární MINI by byl geniální projekt... MINI vyrobené ze 100% recyklovaných materiálů a 100% recyklovatelné.


Jak velkou roli ve Vaší nové funkci ředitelky MINI má udržitelnost a městská mobilita?
Stefanie Wurst: Tým MINI a moji předchůdci odvedli skvělou práci. Už se těším na další rozvoj tématu „VELKÁ LÁSKA K PLANETĚ“, jeho větší podporu a komunikaci spolu s trhy. MINI se také důsledně hlásí k tomu, že od roku 2030 bude nabízet jen elektrické modely. MINI Cooper SE má již nyní v našem produktovém portfoliu obrovský význam a rok od roku tvoří stále větší podíl prodaných vozů, což je pro BMW Group nesmírně důležité. Další krásné prohlášení MINI, které zapadá do tématu udržitelnosti: „MINI se zrodilo z krize.“ Původním étosem MINI bylo hospodárné využívání zdrojů a dostupného prostoru. A co víc, MINI je ve městě naprosto doma. Právě zde jsou emise CO2 a udržitelnost tak velkým problémem, protože mnoho lidí žije na omezeném prostoru. V případě MINI a udržitelnosti se vše spojuje dohromady: charakter značky, sociální rozvoj a ucelený zážitek z produktu. Dobře to vystihuje věta, kterou si pamatuji od svého předchůdce: „Svět se každým dnem stává o něco více MINI.“