NAVRŽENO PRO UDRŽITELNOST.

MINI vždy posouvalo hranice možného, nyní v tomto duchu vytváříme udržitelnou a chytřejší budoucnost. Výzvám současnosti čelíme pomocí našeho inovativního ducha, díky němuž jsme přišli s důmyslnými konstrukčními přístupy, redukovali jsme věci pouze na to nejpodstatnější a používáme udržitelné materiály.
Christian Bauer, ředitel designu interiéru MINI

„NEDĚLÁME VĚCI, KTERÉ JSOU ZBYTEČNÉ. MUSEJÍ MÍT SVOJI PODSTATU A DŮVOD.“

Tvorba znamená mnohem více než pouhé sestavení dílů. Náš designový styl označovaný jako Charismatická jednoduchost poskytuje našim designérům a konstruktérům základ, který jim pomáhá třídit jejich myšlenky. Nové vzrušující proporce, zdokonalená aerodynamika a nové rozměry kol umožňují každému novému modelu MINI dodat jeho vlastní charakter. Čistý a redukovaný designový styl nechává přirozeně vyniknout prvky tvořící podstatu značky.

Navrženo pro recyklaci.

NA VELIKOSTI ZÁLEŽÍ.

Architektura nové generace modelů MINI byla od samého počátku vyvíjena pro čistě elektrický pohon. Každý centimetr dostupného vnitřního prostoru je ještě efektivněji využit pro komfort, příjemnou atmosféru, emocionální zážitky a potěšení z jízdy své posádky. To znamená, že každý model MINI, bez ohledu na jeho vnější rozměry, bude i v budoucnu nabízet ideální kombinaci malého půdorysu a dostupného vnitřního prostoru.
MINI Udržitelnost – Design – efektivní, hospodárný, emotivní MINI Udržitelnost – Design – efektivní, hospodárný, emotivní
MINI Udržitelnost – Design – bez kůže MINI Udržitelnost – Design – bez kůže

ČALOUNĚNÍ BEZ KŮŽE.

MINI v nové generaci svých vozů nabízí interiér zcela bez kůže. Tento přístup umožnily zejména udržitelné a částečně recyklované materiály. Povrchy bez kůže snižují v celém hodnotovém řetězci emise CO2 o 85 %.

ZCELA RECYKLOVATELNÉ JEDNODRUHOVÉ MATERIÁLY.

Na povrchy sedadel v provedení 3D Knit je rovněž použit jednodruhový materiál, který je plně recyklovatelný. K udržitelnému charakteru celkového řešení přispívá také speciální výrobní proces. Povrchový materiál je vytvořen metodou 3D pletení, která šetří zdroje, nevytváří téměř žádný výrobní odpad a je časově méně náročná než běžné výrobní postupy.
MINI Udržitelnost – sedadla 3D Knit – plně recyklovatelný jednodruhový materiál MINI Udržitelnost – sedadla 3D Knit – plně recyklovatelný jednodruhový materiál

SEKUNDÁRNÍ HLINÍK MÁ PŘEDNOST.

Naší hlavní zásadou při navrhování a vývoji produktů je „sekundární na prvním místě“. Například na kola nové generace nového elektrického MINI Countryman se používá až 70 % sekundárního hliníku pocházejícího z hliníkového šrotu. Ve srovnání s výrobou využívající výhradně nový hliník ušetříme přibližně 90 % energie. Výroba sekundárního hliníku je spojena s o 95 % nižšími emisemi skleníkových plynů. Samozřejmostí je, že při výrobě používáme pouze elektřinu z obnovitelných zdrojů.
MINI Udržitelnost – nové konstrukční procesy – výroba druhotného hliníku
MINI Udržitelnost – nové konstrukční procesy – výroba druhotného hliníku1
MINI Udržitelnost – nové konstrukční procesy – výroba druhotného hliníku
MINI Udržitelnost – nové konstrukční procesy – výroba druhotného hliníku1

ELEKTRICKÉ MINI COUNTRYMAN BEZ VZÁCNÝCH MATERIÁLŮ.

MINI se nyní zcela zbavilo „vzácných materiálů“ v hnacím ústrojí elektrického modelu MINI Countryman. Jde o výsledek aplikace nového konstrukčního přístupu, v němž elektrická magnetická pole nahrazují konvenční magnety, tím se eliminuje nutnost jejich použití. Tento významný vývojový krok umožňuje, aby se výrobní proces čistě elektrických vozů MINI stal ještě udržitelnějším a pomohl dále snižovat zátěž životního prostředí.
MINI Udržitelnost – hnací ústrojí – elektrické MINI Countryman MINI Udržitelnost – hnací ústrojí – elektrické MINI Countryman
Anna Goldhofer, expertka na udržitelnost cirkulární ekonomiky dodavatelského řetězce.

„I KDYŽ ZMĚNÍM NĚCO VELMI MALÉHO, DOPAD TO MÁ VELKÝ, PROTOŽE TO MŮŽETE VYNÁSOBIT DVĚMA MILIONY AUT.“

A TO JE JEDINÁ CESTA VPŘED.

Každý může přispět k udržitelnosti MINI. V naší sérii rozhovorů se zaměřujeme na to, jak lidé z MINI přispívají k udržitelnosti, a také na důvody, které je k tomu vedou.

NA CO SE NÁS ČASTO PTAJÍ.

Recyklace začíná monitorovaným odevzdáním MINI na schváleném místě zpětného odběru nebo v zařízení pro demontáž. Kontaktujte svého MINI Autorizovaného Dealera, který Vám vyhledá tato schválená místa, jež mohou vystavit potvrzení o likvidaci potřebné pro konečné vyřazení MINI z evidence.

Recyklace začíná zneškodněním airbagů a dalších pyrotechnických součástí. Poté se odčerpá chladivo klimatizačního systému a brzdová kapalina, vypustí se chladicí kapalina, olej z motoru i převodovky a odčerpá se palivo. Jednotlivé kapaliny se přelijí do oddělených nádob a poté se zpracují nebo recyklují ve specializovaných zařízeních. Po vypuštění kapalin z MINI se demontují ty díly a materiály, které jsou vhodné k recyklaci. Zbytky rozebraného MINI se v drtičce zmenší na kousky velikosti dlaně a poté se roztřídí. Dále se recyklují plasty, textil, železo a neželezné kovy.

MINI se zavazuje k ambiciózním cílům prostřednictvím strategického směřování, které hodláme neustále zlepšovat. Do roku 2030 chceme snížit emise CO2 na jedno vozidlo ve fázi používání na polovinu. Plánujeme také využívat až 50 % druhotných materiálů a zaměříme se na další spolupráci v oblasti recyklace plastů. Obzvláště důležitou roli přitom hraje oběhové hospodářství. Kromě toho od začátku roku 2021 nakupujeme hliník vyráběný pomocí elektřiny získané ze solární energie. Výroba hliníku je obzvláště energeticky náročná, takže využívání zelené elektřiny vede k výraznému snížení emisí CO2. Právě obnovitelné energie jsou účinným způsobem k dosažení firemního cíle snížit do roku 2030 emise CO2 v dodavatelské síti o 20 %.

Kapacita národní rozvodné sítě není tak velký problém, jak si většina lidí myslí. Zvyšování počtu elektromobilů na trzích v EU je zatím velmi snadno předvídatelný proces a souběžně s ním se neustále rozvíjí elektrická síť. V blízké budoucnosti není potřeba nových kapacit na výrobu elektřiny. Podniky veřejných služeb měly čas na to, aby plánovaly dopředu. Situace se však v různých zemích liší. Například v severní Evropě je vývoj bezproblémový díky silným rozvodným sítím a již zavedenému systému vytápění elektřinou. V jiných oblastech Evropy je vývoj o něco obtížnější vzhledem k jednofázovým energetickým systémům a starším objektům. Na tom se však intenzivně pracuje. Tato otázka má ale také možná jednu „nečekanou“ odpověď, protože elektromobily mohou být důležitým zdrojem flexibility energetického systému. Elektromobily spíše než jako hrozba pro stabilitu nebo kapacitu sítě fungují jako velké baterie na kolech. Umožňují ukládání energie a její pozdější využití. V příštích několika letech budeme mít k dispozici skupinu nabíječek pro elektromobily, které budou využívány jako sdružené zásobníky energie.

Elektrické hnací ústrojí má mnohem méně pohyblivých částí než spalovací motory, což znamená, že údržba elektromobilů může být levnější, zejména proto, že servis bývá v porovnání s automobily se spalovacími motory cenově méně náročný. Kromě úspory nákladů na servis mohou nižší náklady na spotřebovanou elektřinu při nabíjení doma časem přispět k dalším úsporám. Přestože jsou některé aspekty vlastnictví elektromobilu zjevně levnější než náklady spojené s vozem vybaveným spalovacím motorem, můžete očekávat, že tradiční automobilové díly, jako jsou pneumatiky a brzdové destičky, budou stát přibližně stejně.

JSME NA CESTĚ K ELEKTRIFIKACI.

STAŇTE SE SOUČÁSTÍ TÉTO ZMĚNY.

Prozkoumejte výhody přijetí nového elektrického životního stylu. Podívejte se, kolik ušetříte, jak často budete muset nabíjet a jak snadná může být jízda na elektřinu.
MINI Udržitelnost – na cestě k elektrifikaci – připojte se k nám MINI Udržitelnost – na cestě k elektrifikaci – připojte se k nám
MINI Udržitelnost – rodina elektrických MINI – modelová řada MINI Udržitelnost – rodina elektrických MINI – modelová řada

SEZNAMTE SE S NOVOU RODINOU ELEKTRICKÝCH VOZŮ MINI.

Je to začátek nové éry. Nová rodina elektrických modelů MINI nabízí díky elektrickému pohonu typickou zábavu za volantem a také doslova pohlcující digitální uživatelský zážitek.