Náš nástroj pro správu Vašeho oprávnění, které jste nám udělili, abychom mohli používat soubory cookie, je dočasně offline. Některé funkce vyžadující Váš souhlas s používáním souborů cookie proto mohou chybět.
NAVRŽENO PRO UDRŽITELNOST.
„NEDĚLÁME VĚCI, KTERÉ JSOU ZBYTEČNÉ. MUSEJÍ MÍT SVOJI PODSTATU A DŮVOD.“






Navrženo pro recyklaci.
NA VELIKOSTI ZÁLEŽÍ.




ČALOUNĚNÍ BEZ KŮŽE.
MINI v nové generaci svých vozů nabízí interiér zcela bez kůže. Tento přístup umožnily zejména udržitelné a částečně recyklované materiály. Povrchy bez kůže snižují v celém hodnotovém řetězci emise CO2 o 85 %.
ZCELA RECYKLOVATELNÉ JEDNODRUHOVÉ MATERIÁLY.


ELEKTRICKÉ MINI COUNTRYMAN BEZ VZÁCNÝCH MATERIÁLŮ.


„I KDYŽ ZMĚNÍM NĚCO VELMI MALÉHO, DOPAD TO MÁ VELKÝ, PROTOŽE TO MŮŽETE VYNÁSOBIT DVĚMA MILIONY AUT.“
A TO JE JEDINÁ CESTA VPŘED.
NA CO SE NÁS ČASTO PTAJÍ.
Recyklace začíná monitorovaným odevzdáním MINI na schváleném místě zpětného odběru nebo v zařízení pro demontáž. Kontaktujte svého MINI Autorizovaného Dealera, který Vám vyhledá tato schválená místa, jež mohou vystavit potvrzení o likvidaci potřebné pro konečné vyřazení MINI z evidence.
Recyklace začíná zneškodněním airbagů a dalších pyrotechnických součástí. Poté se odčerpá chladivo klimatizačního systému a brzdová kapalina, vypustí se chladicí kapalina, olej z motoru i převodovky a odčerpá se palivo. Jednotlivé kapaliny se přelijí do oddělených nádob a poté se zpracují nebo recyklují ve specializovaných zařízeních. Po vypuštění kapalin z MINI se demontují ty díly a materiály, které jsou vhodné k recyklaci. Zbytky rozebraného MINI se v drtičce zmenší na kousky velikosti dlaně a poté se roztřídí. Dále se recyklují plasty, textil, železo a neželezné kovy.
MINI se zavazuje k ambiciózním cílům prostřednictvím strategického směřování, které hodláme neustále zlepšovat. Do roku 2030 chceme snížit emise CO2 na jedno vozidlo ve fázi používání na polovinu. Plánujeme také využívat až 50 % druhotných materiálů a zaměříme se na další spolupráci v oblasti recyklace plastů. Obzvláště důležitou roli přitom hraje oběhové hospodářství. Kromě toho od začátku roku 2021 nakupujeme hliník vyráběný pomocí elektřiny získané ze solární energie. Výroba hliníku je obzvláště energeticky náročná, takže využívání zelené elektřiny vede k výraznému snížení emisí CO2. Právě obnovitelné energie jsou účinným způsobem k dosažení firemního cíle snížit do roku 2030 emise CO2 v dodavatelské síti o 20 %.
Elektrické hnací ústrojí má mnohem méně pohyblivých částí než spalovací motory, což znamená, že údržba elektromobilů může být levnější, zejména proto, že servis bývá v porovnání s automobily se spalovacími motory cenově méně náročný. Kromě úspory nákladů na servis mohou nižší náklady na spotřebovanou elektřinu při nabíjení doma časem přispět k dalším úsporám. Přestože jsou některé aspekty vlastnictví elektromobilu zjevně levnější než náklady spojené s vozem vybaveným spalovacím motorem, můžete očekávat, že tradiční automobilové díly, jako jsou pneumatiky a brzdové destičky, budou stát přibližně stejně.
JSME NA CESTĚ K ELEKTRIFIKACI.
STAŇTE SE SOUČÁSTÍ TÉTO ZMĚNY.



