ELEKTRIFIKOVANÝ POHON.

Naše nové, čistě elektrické vozy MINI představují nové pojetí výkonu, inteligentních technologií a ikonického designu MINI. S tím, jak zrychlujeme naši cestu k plné elektrifikaci v roce 2030, dosahujeme hmatatelných dopadů opírajících se o inovace v otázkách elektrifikace a zároveň přijímáme naši environmentální a sociální odpovědnost.

JAK ZELENÉ JE NYNÍ?

Přechod na elektrický pohon dává pro MINI dokonalý smysl, protože díky němu naše vozy produkují při jízdě nulové emise, a přitom zůstávají skutečně dynamické. Ale kdy se stanou ekologičtějšími než vozy se zážehovými motory? Výrobní proces je energeticky náročnější než výroba vozů se zážehovými motory, jakmile s nimi ale začnete jezdit, jejich ekologická stopa se neustále snižuje. 

V PŘÍMÉM SROVNÁNÍ S OSTATNÍMI TYPY POHONU JE BATERIOVÝ POHON NEJEFEKTIVNĚJŠÍ A NEJEKOLOGIČTĚJŠÍ VARIANTOU.

Ze společné publikace Environmental Coalition on Standards (ECOS), European Environmental Bureau (EEB) a Environmental Action Germany (Deutsche Umwelthilfe – DUH), únor 2023.

MĚŘITELNÝ ROZDÍL.

Čistě elektrické MINI Cooper SE dokáže díky novým opatřením v dodavatelském řetězci a při používání energie z obnovitelných zdrojů spolu se zvýšením množství druhotných materiálů ušetřit až 56 % emisí CO2 ve srovnání s jeho benzínovým protějškem.
MINI Udržitelnost – elektrické MINI – snížení emisí

NÁŠ ZÁVAZEK.

Jako součást BMW Group se MINI zavázalo k celosvětové kampani „Business Ambition for 1.5°C“ a k dosažení klimatické neutrality v celém hodnotovém řetězci nejpozději do roku 2050. Tuto transformaci nyní provádí více než tisíc organizací, které si stanovují cíle snižování emisí na základě vědeckých poznatků o klimatu prostřednictvím iniciativy Science Based Targets (SBTi). Tím se také automaticky stáváme členem programu OSN Race to Zero.

ŘEDITELKA MINI.

STEFANIE WURST.

„Přechod na elektrický pohon dává pro MINI dokonalý smysl, protože díky němu naše vozy produkují při jízdě nulové emise, a přitom zůstávají skutečně dynamické. Proto jsme se rozhodli, že od roku 2030 budeme výhradně elektrickou značkou. Ne proto, abychom se zřekli starého, ale jako zisk pro naše zákazníky i výrobní závody. Jsem si jistá, že kdo vyjel na silnici s čistě elektrickým MINI Cooper SE, už se nikdy nebude chtít vrátit zpět. Více pocitu z jízdy jako v motokáře se pod jeho kapotu prostě nevejde.“
MINI Udržitelnost – Citace Stefanie Wurst – ředitelka značky MINI

MINI ELEKRIFIKUJE. PŘEHLED.

PLNĚ ELEKTRICKÉ DO ROKU 2030.

V rámci transformace máme stále namířeno na náš cíl. S uvedením modelu MINI Cooper SE v roce 2020 vzrostl podíl čistě elektrických modelů na 15 %. Poptávka byla tak velká, že jsme museli zdvojnásobit naše výrobní kapacity. Poslední nový model MINI se spalovacím motorem bude představen v roce 2025. Do roku 2030 budou všechny naše modely čistě elektrické.
MINI Udržitelnost – časová osa cesty MINI k elektrifikaci – 2023 – 2030

NA CO SE NÁS ČASTO PTAJÍ.

BMW Group nyní zavedla uzavřený cyklus pro opětovné využití niklu, lithia a kobaltu z vysokonapěťových baterií, které již nejsou vhodné pro použití v elektrických vozech. Baterie pocházejí z plně a částečně elektrických vývojových vozidel, testovacích systémů a vadných produktů vzniklých během produkce, v budoucnu budou pocházet z vozidel s ukončenou životností. Tímto způsobem společnost pokládá základy průkopnické materiálové cirkularity. Spolupracujeme s recyklačními firmami, které vyřazené baterie rozebírají a pomocí inovativních technologií získávají z bateriových článků vysoké procento surovin. Takto získané suroviny pak používáme při výrobě našich nových bateriových článků.

Určitě ano. Hliník je lehký, robustní a nekonečně recyklovatelný, což z něj činí ideální materiál pro konstrukci elektrifikovaných vozů. Problémem však je, že při jeho výrobě obvykle vzniká obrovské množství emisí uhlíku. S cílem snížit uhlíkovou stopu našeho dodavatelského řetězce uzavřela BMW Group dohodu se společností Rio Tinto a jejími partnery. Ti vyvinuli postup elektrolýzy, který eliminuje veškeré emise uhlíku vznikající při procesu tavení. Potenciál pro snížení emisí uhlíku v rámci dodavatelského řetězce hliníku je tedy značný.

MINI v nové generaci svých vozů nabízí interiér zcela bez kůže. Tento přístup umožnily zejména udržitelné a částečně recyklované materiály. Povrchy bez kůže snižují v celém hodnotovém řetězci emise CO2 o 85 %. 



To znamená, že na sedadla, volant a řadicí páky jsou použity nové typy materiálů bez živočišné kůže, které jsou ale stejně pevné a mají příjemný povrch jako běžná kůže. V závislosti na variantě výbavy se používá umělá kůže z polyvinylchloridu (PVC) a/nebo textil. Ve srovnání s běžnou kůží je syntetická kůže šetrnější ke zvířatům a je současně mnohem udržitelnější. Při výrobě se používá méně škodlivých látek a není ubližováno zvířatům.

BMW Group pracuje na výrazném vylepšení celého systému ukládání energie do bateriových systémů a zvýšení energetické hustoty bateriových článků při současném snížení nákladů na použité materiály a výrobu. Důležitým aspektem, který poskytuje vstupní informace pro vývoj budoucích generací bateriových článků, je jejich recyklovatelnost. Kromě toho již nyní provádíme intenzivní výzkum baterií s pevným elektrolytem. 
Měli bychom také zmínit, že díky prostorově úsporným komponentům, jako je naše obzvláště plochá vysokonapěťová baterie, která se vyrábí v továrně BMW Group v Lipsku, nabízí nové čistě elektrické MINI Countryman více prostoru a ještě větší komfort.

STAŇTE SE SOUČÁSTÍ TÉTO ZMĚNY.

Prozkoumejte výhody přijetí nového elektrického životního stylu. Podívejte se, kolik ušetříte, jak často budete muset nabíjet a jak snadná může být jízda na elektřinu.
MINI Udržitelnost – elektromobilita – přínosy MINI Udržitelnost – elektromobilita – přínosy
MINI Udržitelnost – elektrické MINI Countryman – elektrické MINI Cooper MINI Udržitelnost – elektrické MINI Countryman – elektrické MINI Cooper

SEZNAMTE SE S NOVOU RODINOU ELEKTRICKÝCH VOZŮ MINI.

Je to začátek nové éry. Nová rodina elektrických modelů MINI nabízí díky elektrickému pohonu typickou zábavu za volantem a také doslova pohlcující digitální uživatelský zážitek.