Náš nástroj pro správu vašeho oprávnění, které jste nám udělili, abychom mohli používat soubory cookie, je dočasně offline. Některé funkce vyžadující váš souhlas s používáním souborů cookie proto mohou chybět.
MOŽNOST ŘÍDÍT I PRO OSOBY SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM.


Nové elektrické MINI přináší úpravy, které umožňují hendikepovaným osobám zažívat svobodu osobní mobility. K těmto úpravám patří dodělání prstence akcelerátoru na volant a ruční pákové brzdy vedle něj, což umožňuje hendikepovaným řidičům plně ovládat vozidlo rukama.
Uzavřený prstenec akcelerátoru se nachází ve vnitřním věnci volantu a umožňuje pohodlné ruční ovládání funkce plynu tlakem ruky. Jeho tvar dovoluje řidiči držet obě ruce na volantu. Aby bylo parkování a rozjíždění plynulejší a snazší, došlo k použití speciálního naladění reakcí motoru na řidičovy pokyny. Prstenec akcelerátoru lze vypnout přepínačem a v případě potřeby jej lze díky bezdrátovému připojení také odstranit.
Páka ruční brzdy se obsluhuje snadno a funguje stejně jako běžný brzdový pedál, přičemž nejprve automobil využívá ke zpomalování regenerativní brzdění a následně se aktivují klasické brzdy. Aby nemohlo dojít k náhodnému sešlápnutí pedálů, jsou od prostoru pro nohy odděleny krytem, „který lze jednoduše odstranit a ostatní řidiči tak mohou MINI řídit zcela normálně.
Rozmanitost pro mě znamená, že každý si může vychutnat charakteristický zážitek z jízdy ve voze MINI. To samozřejmě platí i pro elektrifikované MINI. Naším cílem je umožnit všem stejný přístup k těmto důležitým inovacím,“ uvedla Stefanie Wurst, ředitelka MINI.
Na vývoji tohoto řešení se podílela mimo jiné instruktorka bezpečné jízdy Tina Schmidt-Kiendl, která používá invalidní vozík. „Již základní technické řešení elektrického MINI je k hendikepovaným velmi přátelské. Díky ve dvou stupních nastavitelné rekuperaci máte plnou kontrolu nad okamžitou akcelerací a brzděním,“ řekla Schmidt-Kiendl po testovací jízdě v Mnichově, kdy na sedadle spolujezdce seděla Stefanie Wurst.